A londoni taxik
A londoni szabályozás szerint, a taxi a tömegközlekedés körébe tartozik, ezért is találhatók az autókban a buszokon megszokott kapaszkodók, feliratok. Nagyjából 21 ezer ilyen taxi mozog London utcáin, a személyszállítási tevékenység itt is engedélyhez kötött, a helyismereti vizsga legendásan szigorú. Létezik alternatív, csak hívásra rendelhető taxi is (minicab), a kocsik java részét a taxicélra épített járművek alkotják (hackney-k), bár ma már nem kizárólag LTI-k, hanem Fiat-, Mercedes-, Peugeot-, VW-minibuszok is teljesítenek szolgálatot.
A taxiként használható autókra igen szigorú szabályok vonatkoznak. Az utasokat fallal kell elválasztani a vezetőtől, aki mellett nem ülhet utas, ezt a helyet a csomagok részére kell fentartani. Az utasok és a sofőr részére két különálló és függetlenül üzemeltethető fűtőberendezésnek kell lennie. Az utasokét az utastérből is kell tudni vezérelni. A járműnek kerekesszéket használó utas szállítására alkalmasnak kell lennie.
A belmagasságnak 1,2 méteresnek, a fordulókörnek minimum 8,5 méteresnek kell lennie. A legenda szerint a fordulékonyságot az egyik legelegánsabb londoni szálloda, a Savoy felhajtójához méretezték, bár annak hozzávetőleg 8 méteres az átmérője. A londoni taxi tehát akkor is nagyjából így nézne ki, ha más gyártaná. A fekete szín nem volt kötelező, de akkoriban ilyen színben szállította a gyártó, a taxisok pedig nem akartak felárat fizetni más árnyalatokért. A törvényi előírások szerint, melyet többször módosítottak, még 2013-ban találkozhatunk taxiüzemben üzemeltetett klasszikus London Taxival. Ezt követően már más típusok veszik át a helyét és lassan végleg eltűnik.